Verrassing!

Ondanks dat ik jullie een dag rust beloofd had, is er nu toch een bericht van mij. Het hotel waar ik nu zit had niets hun website staan over het al dan niet aanbieden van internet, en eerlijk gezegd vond ik het ook niet echt een hotel voor zoiets high-techs. Maar toen ik net onder het eten in mijn Lonely Planet zat te lezen (en voor de gein ook het stukje over dit hotel doorlas), stond daar ineens dat ze Wi-Fi aanbieden. Niet alleen een verrassing voor jullie dus, maar ook voor mij…

Een andere reden dat ik blij ben met de internetverbinding, is dat ik vanavond – in deze chique inn – in de ‘Music Room’ logeer. Eerder vandaag zat ik mezelf in de auto al op m’n kop te geven over het feit dat ik vergeten was wat bladmuziek op m’n laptop te downloaden, aangezien de Music Room beschikt over een heuse (weliswaar niet geheel zuivere) piano! Daar moet toch wat op gespeeld worden, om het gebrek aan muziek maken gedurende deze vier weken vakantie enigszins te compenseren…

Goed, nu over de belevenissen van eerder vandaag. Vanochtend om stipt 10 uur in de auto gestapt, en richting de Golden Gate Bridge gereden. Direct aan de noordkant daarvan zit ook nog een uitzichtspunt, dus daar ben ik maar eventjes gestopt. Een erg mooi uitzicht op de brug en op de stad, maar zo enorm veel en fel tegenlicht dat foto’s maken compleet zinloos was.

Na dit uitzicht ging ik op weg naar Muir Beach Overlook, wat volgens een van de boekjes een prachtig uitzicht gaf over de zee en de kust van Northern California. Kennelijk was er ook een gewone Muir Beach (zonder Overlook); dat bleek althans toen ik daar ineens stond. Dat was ook best een mooi strand (de eerste kennismaking met de kust zonder stad eromheen), maar ik ben toch al snel doorgereden naar de Overlook. Daar van een adembenemend uitzicht genoten over de oceaan en de kust.

Vervolgens ben ik doorgereden naar het Muir Woods National Monument. Daar zouden grote redwood-bomen staan, en volgens het boekje was dit zeer de moeite waard. Het boekje had gelijk; ik heb een korte wandeling gemaakt (zo’n 2 km; de volgende in lengte was direct veel langer en ik wilde nog meer zien) tussen een heleboel hoge redwood-bomen…

…om een riviertje.

Het dagprogramma vervolgde zich met de reis naar de Point Reyes National Seashore, waar een mooie vuurtoren zou staan. Die stond er zeker, maar je moest wel eerst een flink lange trap afdalen. Bovenaan stond zelfs een bordje (‘Caution!’) dat de terugweg (omhoog dus) nogal zwaar was, omdat de hoogte vergelijkbaar was met een gebouw van 30 verdiepingen. Tsja, dat merk je toch pas op de terugweg, dacht ik… De vuurtoren stond er in het zonlicht inderdaad erg mooi bij:

Daarna op weg naar het hotel, waar ik m’n spullen even gedumpt heb en direct ben doorgereden naar de kust, waar ik rond 10 voor 6 aankwam; de zonsondergang zou om 6 uur zijn, had ik toevallig eerder die dag op een bordje bij de vuurtoren zien staan. Aldaar een prachtig uitzicht gehad op hoe de zon zich in de zee liet zinken:

Toen moest ik maar eens op zoek naar een eetgelegenheid. Een gulden middenweg bestaat niet in dit dorp, dus ben ik bij een soort van Amerikaanse snackbar (met ‘Open’ in neonverlichting enzo) naar binnen gedoken, en heb daar onder het genot van een hefeweizen-biertje een portie Fish and Chips verorberd. Niet bepaald Amerikaans dacht ik zo, maar wel erg lekker.

En nu zit ik in mijn royale hotelkamer, met piano en Kingsize bed, dit verhaal te typen. De streek kenmerkt zich niet echt door goedkope motelketens (branches an sich zijn hier sowieso nauwelijks te vinden), dus dit was zowaar ongeveer de goedkoopste optie (wel $79) in de hele streek. Maar wel een briljante goedkoopste optie:

Hier kan ik wel een nachtje maffen… Morgen naar mijn (hele goedkope) motel in Fort Bragg; onderweg onder andere stoppen te Jenner, Fort Ross, Gualala, Point Arena en Mendocino. Als de tijd het toelaat…

Tot slot nog even een bedankje weer voor jullie reacties, die zijn zo ver weg altijd erg leuk om te lezen!!

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.

4 reacties op Verrassing!

1. Wim Hoevers schreef:

Joost,

Volgens mij heb je er weer een mooie dag van gemaakt met mooi uitzicht over de oceaan en een prachtige zonsondergang. Dat heb ik hier in New Orleans niet. Ook heb ik op mijn hotelkamer geen piano, maar wel veel muziek (gekochte CD’s met jazzmuziek).
    Groeten, Wim Hoevers

2. Marjolein schreef:

Hey Joost,
    Inderdaad een verrassing, toch een berichtje vandaag, leuk!
    Geweldig, je verhalen en opmerkingen en foto’s natuurlijk. Wat gaaf dat ze even een bordje neerzetten wanneer de zon ondergaat…. klaar met het fototoestel, wat een mooie plaatjes!
    Speel je piano? Dat wist ik helemaal niet! Heb je het hotel nog getrakteerd op een concertje?
    Groetjes uit Zwijndrecht! Marjolein

3. Marije schreef:

Geweldig, die piano op je kamer! Heb je er nog op gespeeld?

Groetjes, Marije

4. Bernd schreef:

Haha, schitterend die piano! 😀 Hij ziet er trouwens wel uit alsof Dixie er nog op geschreven is… 😉