Vrijdag 5 juni: Inmiddels zijn Janneke en ik aangekomen op de luchthaven van Detroit, waar we nu net over de helft van onze vier uur durende overstap zijn. Ons volgende toestel staat al aan de gate, dus die vlucht gaat waarschijnlijk wel ongeveer op tijd vertrekken. De vlucht van New Orleans naar Detroit verliep rustig […]

Donderdag 4 juni: De laatste dag van Janneke en mijzelf in New Orleans hebben we het rustig aan gedaan. De warmte ging ons niet in de koude kleren zitten, en na drie weken vol met allerlei indrukken kun je simpelweg ook niet continu vol door blijven gaan. Janneke is alleen op pad gegaan naar het […]

Woensdag 3 juni: Sinds vandaag begrijp ik waarom er in New Orleans zoveel bands en nummers zijn met het woord ‘hot’ in de naam. Het was weliswaar ongeveer net zo warm als gisteren, maar een stukje bewolkter en daarmee was de lucht ook flink vochtiger. Vooral vanochtend had ik daar behoorlijk last van, ’s middags […]

Dinsdag 2 juni: Na een rustig begin van de dag (we zijn hier immers in ‘The Big Easy’) zijn we onze sightseeing tour vandaag begonnen met een wandeling naar Frenchmen Street, waar Wim en ik gisteravond de boel al muzikaal hadden verkend. Bij daglicht ziet het er toch behoorlijk anders uit, en zeker ’s ochtends […]

Maandag 1 juni: Na een flinke autorit vanuit West Yellowstone naar Salt Lake City hebben we vandaag onze trouwe Chevrolet Equinox weer ingeleverd, na er in totaal 2725 mijl (4385 kilometer) mee te hebben gereden. Hij is ons uitstekend bevallen op onze reis door het natuurschoon van Utah, Arizona en Wyoming, maar het inleveren ervan […]

Zondag 31 mei: Op onze laatste dag in Yellowstone gingen we naar de twee grote punten die we nog niet bezocht hadden: Canyon en Norris. Onderweg hadden we al een mooi uitzicht op een elkmoeder en –kindje die samen de rivier overstaken. Verderop namen we een kleine omweg via de Virginia Cascade, een waterval in […]

Zaterdag 30 mei: Tijd om actieve geisers te gaan bezoeken in het Yellowstone National Park, dus tijd om door het zogeheten Geyser Country te rijden, oftewel de weg van Madison naar Old Faithful. De eerste attractie op de route was de Firehole Canyon Drive, een weg waarlangs watervallen in de Firehole River, de Firehole Falls, […]

Vrijdag 29 mei: Het reisdoel van vandaag was het bekijken van de noordelijke uithoek van Yellowstone: Mammoth Hot Springs. Omdat er werkzaamheden zijn aan de weg tussen Norris en Mammoth, waarbij de vertraging op kon lopen tot een halfuur, wilden we deze route vandaag al doen. Dit omdat het in het weekend wellicht nog drukker […]

Donderdag 28 mei: Dit bericht begin ik vandaag met een inleiding voor luie blogschrijvers, want ik kan deze zin gewoon kopiëren en plakken van gisteren: Grand Teton zou Grand Teton niet zijn als we ons eerste wildlife niet al zouden spotten binnen een paar minuten nadat we in de auto waren gestapt. Vandaag zagen we […]

Woensdag 27 mei: Zoals ik gisteren al meldde werd er voor vanochtend redelijk weer voorspeld, terwijl vanmiddag slechter zou worden. Dus besloten we om in de ochtend een paar kilometer te wandelen in het noordelijke deel van het park. Maar Grand Teton zou Grand Teton niet zijn als we ons eerste wildlife niet al zouden […]

Dinsdag 26 mei: Het eerste wildlife dat we vandaag spotten, zagen we al onderweg naar het ontbijt. Erg spannend was dat echter niet, want de elk in kwestie lijkt een beetje de huis-elk te zijn, aangezien we hem gisteravond (en vanavond ook alweer) op ongeveer dezelfde plaats zagen… Na het ontbijt reden we vlakbij onze […]

Maandag 25 mei: Zoals ik gisteren al meldde, hebben we het voor mij bekende terrein inmiddels achter ons gelaten. Vandaag hebben we daar een flinke schep bovenop gedaan, door vanuit Price, Utah helemaal naar Moran, Wyoming te rijden, een tocht van zo’n 7 uur. We vertrokken vanochtend uit ons uitstekende motel in Price (zeer standaard […]

Zondag 24 mei: Met nog een laatste dag in Arches National Park was vandaag voor mij de laatste dag van deze vakantie op bekend terrein! Het is me (wederom) ontzettend goed bevallen om op vakantie te gaan op een locatie waar je al eerder bent geweest: je weet al een beetje wat je kunt verwachten, […]

Zaterdag 23 mei: We begonnen de dag rustig aan met boodschappen bij de plaatselijke supermarkt, gevolgd door een klein rondje door Downtown Moab, een leuk centrumpje. Aan het eind van de ochtend vervolgden we ons programma met een bezoekje aan enkele petrogliefen in de noordelijke rotswand naast de Colorado River. Vervolgens reden we door naar […]

Vrijdag 22 mei: Al maanden geleden hadden Wim en ik kaartjes besteld voor een ranger-led tour door het gebied dat Fiery Furnace heet in Arches National Park. Aangezien het niet de makkelijkste wandeling zou worden, met op sommige stukken een beetje lastig manoeuvreren, leek Janneke het geen goed idee om mee te gaan. Dat was […]