Welkom in Zwitserland?

Maandag 25 mei:

Zoals ik gisteren al meldde, hebben we het voor mij bekende terrein inmiddels achter ons gelaten. Vandaag hebben we daar een flinke schep bovenop gedaan, door vanuit Price, Utah helemaal naar Moran, Wyoming te rijden, een tocht van zo’n 7 uur. We vertrokken vanochtend uit ons uitstekende motel in Price (zeer standaard motel, maar alles was brandschoon, niets was kapot en het ontbijt was heerlijk) en hadden een prachtige rit voor de boeg. Onderweg zijn we nog gestopt bij een Walmart voor wat boodschappen en daarna zijn we tot driemaal toe de staat Wyoming binnengereden… Gedurende het laatste deel van de rit waanden we ons regelmatig in Zwitserland, rijdend door een prachtig dal.

Aan het einde van de middag kwamen we dan eindelijk aan bij het Grand Teton National Park, waar we het gelukkig een goed idee vonden om nog even snel naar het bezoekerscentrum te gaan. Vlakbij de parkeerplaats spotten we daar ons eerste wildlife, maar echt moeilijk maakte deze moose het ons niet:

Klik hier voor een vergroting

Om nog even een idee te geven van het uitzicht op de Teton Range, de bergketen aan de westkant van het park, hierbij nog een foto genomen vanaf de brug over de Snake River vlakbij het bezoekerscentrum:

Verderop de rit hebben we nog wat meer wildlife kunnen spotten, maar alleen van ver. Onderweg zagen we herten en bisons, en toen er op een gegeven moment heel veel auto’s langs de kant van de weg stonden, bleek dat te gaan om mensen die een grizzlybeer hadden gespot. Deze had zich inmiddels weer verstopt, maar men was aan het wachten tot ‘ie weer tevoorschijn zou komen. Een aantal mensen dacht de cubs op een eiland in de verte te zien ronddolen: twee bewegende bruine substanties. Mijn zoomlens leerde ons echter dat het ging om twee kraanvogels… Ook leuk hoor, maar toch net even iets anders. De foto plaats ik maar niet, want hoewel ze net dichtbij genoeg zaten om de vorm (vooral de nek) te herkennen, is het verder een gedrocht van een foto. De echte attractie op deze plek was dus de enorme groep berenspotters!

Even later kwamen we aan bij onze cabin middenin het park, vlakbij Jackson Lake. We hebben net geen uitzicht op het meer, maar we staan wel lekker middenin het groen:

Klik hier voor een vergroting

Tijdens de wandeling terug van het avondeten in het restaurant vlakbij, liepen we natuurlijk even langs de oever van het meer. Dat leverde dit niet vervelende uitzicht op:

Wat we morgen gaan doen weten we nog niet precies, dat laten we afhangen van het weer, maar één ding staat vast: morgen meer Grand Teton!