Meer Grand Teton!

Dinsdag 26 mei:

Het eerste wildlife dat we vandaag spotten, zagen we al onderweg naar het ontbijt. Erg spannend was dat echter niet, want de elk in kwestie lijkt een beetje de huis-elk te zijn, aangezien we hem gisteravond (en vanavond ook alweer) op ongeveer dezelfde plaats zagen…

Na het ontbijt reden we vlakbij onze cabin de Signal Mountain Road op naar een uitzichtspunt. Er was namelijk vrij slecht weer voorspeld, maar toen we op weg gingen viel dat nog behoorlijk mee, dus we wilden wel gebruikmaken van het goede uitzicht. De weg leidt je naar boven op Signal Mountain, dat een kleine 300 meter boven het meer ligt waarbij onze cabin staat, Jackson Lake. Dat leverde allereerst een prachtig uitzicht op op deze Green-Tailed Towhee (Groenstaarttowie); alle credits voor de herkenning naar Birdsnap.com:

Klik hier voor een vergroting

Bovenop Signal Mountain konden we Jackson Lake echter helemaal niet zien, dus zijn we weer een klein stukje afgedaald naar een punt waar dat wel kon. Dat leverde het volgende fraaie uitzicht op:

Daarna zijn we langzaamaan de Teton Park Road afgedaald; dit is de westelijke weg door het park en de wat minder doorgaande route dan de weg die we gisteren naar ons hotel hadden genomen. We zijn bij een flink aantal uitzichtspunten gestopt, waaronder bij de Potholes Turnout, waar de potholes zelf niet meer erg zichtbaar waren (ooit gevormd door de gletsjers die zich al lang hebben teruggetrokken, en ze zijn nu overgroeid) maar waar we nog wel een klein stukje hebben gewandeld. Ook in de buurt van Jenny Lake hebben we nog een stukje gewandeld. Even verderop hadden we een mooi uitzicht op datzelfde meer, bij de Jenny Lake Overlook:

Zoals je hier ziet werd het weer al wat slechter. Nadat we de weg hadden afgereden begon het flink te regen en toen we het visitor center nogmaals hadden bezocht (dit keer iets uitgebreider), besloten we dat we het weer niet mooi genoeg vonden om in deze buurt nog iets te ondernemen. Aangezien we morgen het gebied noordelijk van onze cabin gaan bezoeken, reden we het park uit naar het zuiden, om het plaatsje Jackson (of Jackson Hole) te bezoeken; een geinig plaatsje met aardige winkeltjes in het centrum. Hier hebben we ons de tweede helft van de middag zoet gehouden.

Voor het avondeten gingen we op zoek naar een pizzeria een stuk ten noorden van onze cabin. We hadden de routebeschrijving echter in de cabin laten liggen (en kwamen daar niet direct langs), dus we zijn op de bonnefooi bij Colter Bay Village binnengereden, een ander complexje met onder andere cabins en een campground. Hier vonden we geen pizzeria, maar wel een ander restaurant waar we prima hebben gegeten. Onderweg terug zijn we vlak voor onze cabin nog op een uitzichtspunt over Jackson Lake gestopt, waar we mede vanwege het licht prachtig over het meer en de achterliggende bergen uitkeken:

Klik hier voor een vergroting

Zoals gezegd gaan we morgen het noordelijke gedeelte van Grand Teton bekijken. ’s Ochtends is de weersvoorspelling nog redelijk, ’s middags is het wat minder, eigenlijk net als vandaag dus. We gaan het meemaken!