Regen in het regenwoud

Donderdag 7 september.

Van het oosten naar het westen van Vancouver Island, dat was ‘alles’ wat er op het programma stond voor vandaag. Maar op de rit van Nanaimo naar Ucluelet viel genoeg te zien!

Na het uitchecken uit ons hotel hebben we direct de naastgelegen drankwinkel geplunderd, waarna de Real Canadian Superstore aan de overkant van de straat (prima supermarkt met een verschrikkelijke naam) hetzelfde lot onderging.

Eenmaal echt onderweg waren de Little Qualicum Falls onze eerste stop. Hier hebben we een korte wandeling gedaan langs de Lower en de Upper Waterfall. Ondanks dat mijn blog de afgelopen dagen al een overdosis watervallen heeft moeten verdragen was dit toch ook weer een mooi plaatje, dus volgt hier toch nog een foto van de Upper Waterfall:

Klik hier voor een vergroting

Tijdens de wandeling viel ons ook al op dat we hier al in ‘regenwoudgebied’ liepen: veel enorme bomen met mos dat ongeveer overal groeide en dus groen rondom, ook dicht bij de grond. Bij onze volgende stop, de Cathedral Grove in MacMillan Park, werd dat nog veel duidelijker; hier liepen we voor ons gevoel echt in een andere wereld.

Zoals ook al bij de Little Qualicum Falls, zijn de bomen hier behoorlijk hoog. De hoogste boom uit het park kreeg ik niet fatsoenlijk op de foto, want er groeide nog al veel vlak naast, wat overigens ook een mooi gezicht opleverde. Een andere hoge boom die iets meer op zichzelf stond liet zich wel wat beter op de foto zetten, hoewel het natuurlijk lastig blijft om van zo’n donkere plek tussen de bomen recht omhoog naar de lucht te fotograferen:

Verder rijdend over de weg richting Ucluelet begon het te regenen, dus zijn we wat minder gestopt. Wel was het een hele mooie route met genoeg mooie uitzichtjes onderweg. Aangekomen in Ucluelet waren we weer bijzonder tevreden over onze keuze voor het overnachtingsadres: deze plek alleen al is het waard om nog een keer terug te gaan, met prachtige huisjes vlakbij het strand. Marije en ik zitten in een huisje met drie baden en hoewel één van die baden een hottub op het balkon is, is dat nog steeds redelijk absurd. In elk geval weer een heerlijke plek.

Met de koffers gestald zijn we nog even naar het strand gelopen, dat we overigens tussen wat andere huisjes door ook vanuit ons raam kunnen zien en dat toch op zeker anderhalve minuut lopen is. We zitten hier aan het einde van een soort kleine baai aan de oceaan, wat een geweldig uitzicht oplevert. Na een overheerlijk hapje gegeten te hebben in iets wat bijna een huiskamerrestaurant is (en waar we voor overmorgen alvast weer gereserveerd hebben), zijn we voor de tweede keer naar het strand gelopen en nu betaalde het mindere weer zich uit doordat de wolkenlucht de zon prachtig deed oplichten:

Klik hier voor een vergroting

Er is voor de komende dagen meer slecht weer voorspeld, en hoewel dat jammer is, hopen we zo dat de rook de komende tijd in elk geval uit de lucht blijft. Aangezien morgen nog wel een redelijke dag lijkt te worden gaan we dan het strand en het regenwoud tussen Ucluelet en Tofino verkennen.

3 gedachten over “Regen in het regenwoud

1. Jullie zitten op een plek waar ikzelf heel graag nog eens terug wil. Als er clamshower op het menu staat raad ik dat aan. De lekkerste soep die ik buiten de deur gegeten heb is daar! Groetjes Carla

2. Als je tijd hebt ga dan naar het puntje bij Ucluelet, rondje van 5 km langs de vuurtoren en prachtig oorlogsmonument, overal heel mooie doorkijkjes en rotsen langs de kust!
    Walvissafarie bij Jamies in Tofino is ook geweldig!
    Geniet ervan!

Annelies

3. Zo’n huiskamerrestaurant doet aan IJsland denken ;-) Maar dit ziet er uit als een geweldige plek, heel tof om zo dicht bij de oceaan te zitten :-)

Reageren is niet mogelijk.